Best Practice ongewenst gedrag - Wilms Arbeidsinspiratie

Succesvol aanpakken van ongewenst of overschrijdend gedrag

Door het schandaal rond the Voice of Holland is de discussie over ongewenst gedrag in alle hevigheid opgelaaid. Ongewenst gedrag komt echter niet alleen voor bij The Voice. Overal waar mensen samenwerken, kunnen ongewenste omgangsvormen ontstaan. Hoe kun je dit aanpakken of voorkomen? Wilms Arbeidsinspiratie heeft veel ervaring met dit complexe thema: van strategisch niveau (beleidsontwikkeling) tot operationeel niveau (interventies).

Van alle tijden
Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd bij The Voice, maar het is niet iets van deze tijd.  Mensen schrikken vooral omdat het om bekende Nederlanders gaat. Dit soort misstanden zijn (helaas) van alle tijden en ongewenst gedrag komt ook voor in het bedrijfsleven.  

Ongewenst gedrag voorkomen of aanpakken
Wilms Arbeidsinspiratie krijgt als gevolg van de toegenomen aandacht voor ongewenst gedrag veel vragen van bedrijven, onder andere over beleidsontwikkeling en protocollen.  

Lees hier verder over ongewenste omgangsvormen en bekijk voorbeelden van onze dienstverlening op dit gebied.
Ook vind je daar een door de arbeidsinspectie goedgekeurd oplossingenboek 'Minder werkstress, Meer werkplezier'. Dit oplossingenboek is door Wilms Arbeidsinspiratie geschreven in opdracht van de sociale partners van de Grafimedia branche. De voorbeeldprotocollen ongewenst gedrag die daarin staan beschreven kunnen ook worden gebruikt door bedrijven en organisaties van andere branches.